3 Mar 2008

CAR INFO.zulia



LAMBORGHINI
For peoples who interested the valuables car.



Saya tidak pernah melihat langsung kereta ini di atas jalan di tempat saya. Mungkin di bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur, Ipoh, Georgetown dan Johor Bahru banyak kereta ini.

Orang putih kata GREAT, MARVELLOUS, EXOTIC …. Dan sebagainya lagi. Bagi saya mungkin tidak mampu memilikinya. Sekadar tengok dan menceritakan kepada kawan-kawan pun sudah cukup puas. HOW’S YOUR COMMENT?

Lamborghini ada banyak model, tapi yang kita ingin tengok dan kenali hanya 3 model sahaja iaitu;

• LAMBORGHINI DIABLO
• LAMBORGHINI GALLARDO
• LAMBORGHINI MURCIELAGO

Anda hendak lihat gambar?

Sebenarnya dahulu saya bercita-cita hendak jadi seorang PEMANDU F1 CAR. Tapi, cita-cita itu tidak ke mana. Zaman 1990an itu Malaysia tidak berapa kenal pasal FI. Jadi, saya pun terpaksalah padamkan cita-cita itu, tetapi saya minat buat koleksi car toys.

Cakap pasal LAMBORGHINI, sebenarnya memang hebat.

1 comment:

  1. Saya rasa awak mesti penah dengar Lamborghini yang paling latest sekali, dia dinamakan Lamborghini Reventon, dalam dunia ini hanya ada 20 je Lamborghini Reventon ni dan kesemua 20 dah habis dibeli... harga dia Euro 1 juta setiap sebuah ! (lebih kurang USD 1.5 juta) kalo tukar duit Malaysia, harga dia dekat-dekat RM 5 juta sebuah !!!

    Dan kalo nak cakap pasal sejarah Lamborghini, kereta Lamborghini terhasil apabila pemiliknya yg bernama Ferrucio Lamborghini pergi berjumpa dgn Enzo Ferrari (pereka kereta Ferrari) nak komplen yg clutch kereta "Ferrari 250 GT" yg dibelinya dari Ferrari dah rosak, tapi si Ferrari ni malas nak melayan si Lamborghini ni, dia kata dengan angkuhnya "Wei, Lamborghini, ko tak layak le bawak keta, baik bawak tractor je lah", si Lamborghini pun bengang le bila Ferrari kutuk dia sampai camtu skali, last2 dia balik ke rumah & dia berjanji pada diri dia yg dia takkan beli lagi keta Ferrari yg angkuh tu, dan dia berazam dia nak buat keta dia sendiri yg boleh menandingi Ferrari, si Lamborghini mmg dah bertekad & nekad... tu yg akhirnya terhasil kereta Lamborghini seperti yg kita ketahui sekarang nih...

    Cuba fikir, Agaknya kalo si Ferrari tak kutuk si Lamborghini kaw2 nya, mungkin hari ni takder keta Lamborghini kot... Nasib baik ler si Ferrari tu g kutuk si Lamborghini... ahakzz :)

    ReplyDelete

Amazon

Amazon